Tabata: jak s cvičením začít a jaké cviky zařadit do série?

tabata-2

Tabata - vysoce intenzivní intervalové tréninky, které vás dostanou do formy. Přesně tak jsme představili jedinečný trend ve světě sportu v článku Tabata: cvičení pro každého, kdo si chce dát do těla. Pojďme volně navázat na populární příspěvek tím, že si prozradíme, jak s cvičením vlastně začít a jaké cviky jsou bezesporu těmi nejefektivnějšími, jež se vyplatí zakomponovat do série.

Jak začít?

Cvičení tabata se může jevit jako vysoce náročné a člověku se do toho zkrátka a dobře nechce. A je to vlastně zcela logické, protože se o intenzivní posilování celého těla opravdu jedná. Jelikož se ale slibují viditelné výsledky, ozbrojte se odhodláním a pusťte se do jednotlivých cviků. To první, co tedy budete potřebovat, je právě ona odhodlanost.

Než se pustíte do cvičební série, pořádně se rozehřejte. Protažení je před tréninkem stejně důležité jako užití spalovače tuků, s nímž půjde spalování kalorií jako po másle. Pokud s tabatou teprve začínáte, doporučujeme si nanečisto vyzkoušet jednotlivé cviky, abyste si technikou jejich provedení byli naprosto jistí.

Pro řádném protažení nastupujete do sportovního režimu a pouštíte se do jednotlivých cviků.

Jaké cviky patří k nejefektivnějším?

Abyste byla série opravdu efektivní, zakomponujte do ní následující cviky:

Skoky přes švihadlo nebo vysoká kolena

Máte po ruce švihadlo? Pak zakomponujte do cvičební série právě skoky přes něj. A pakliže ho k dispozici nemáte, vysoká kolena jsou skvělou náhradou. V obou případech mluvíme o kardio cvičení, s nímž se na začátku pořádně zahřejete a v průběhu spálíte pořádnou dávku kalorií. 

Dřepy a dřepy s výskokem

K tomu přidejte méně oblíbené dřepy. I když se netěší zrovna velké popularitě, jsou jedním z nejefektivnějších cviků, co existují. Můžete se do nich pustit doma, potřeba nejsou ani činky. Stačí vlastní váha. 

Výpady vpřed i vzad

Tabata se může skládat i z výpadů vpřed a vzad. Opět nemluvíme o zrovna oblíbeném cviku, ale znovu je jedním z nejefektivnějších, proto by měl mít ve vaší sérii své místo. V rukou můžete, ale nemusíte mít činky či jinou zátěž, můžete cvičit pouze s vlastní vahou.

Jak může vypadat intenzivní intervalový trénink

Trénujte s ostříleným profesionálem

Cvičení tabata je vysoce intenzivní, a tak není na škodu mít po ruce odborníka - alespoň on-line, nemyslíte? Trenérka Šárka je vám plně k dispozici a na svém webu cvicenissarkou.cz má kupu výzev i cvičebních setů, které stojí za vyzkoušení.