Jak výrazně ovlivňuje kvalitní snídaně celý náš den?

 

 

Rozumíme, že ne vždy je čas na vyváženou snídani a už vůbec ne si ji vychutnat v klidu.

Nicméně chceme vám tyto základy správného stravování připomenout a také vám dát pár tipů, když tedy čas nebudete mít.

Na závěr vám doporučíme jednu naší výbornou vychytávku.

 

Zpět k základům správné snídaně. 

  • Snídáme v klidu
  • Pokud možno ve stále stejný čas
  • Dodržujeme pitný režim
  • Připravíme si vyváženou snídani, ať za chvilku netrajdáme, že máme na něco ještě chuť

 

Pokud máte možnost dát si snídani na zahradě nebo terase, přidáte k tomu navíc trochu času relaxace. Snídaně by měla tvořit čtvrtinu denního příjmu potravin a dostatečné množství tekutin.

Denní příjem kalorií by se měl postupně během dne snižovat. Snídaně tedy může být vydatná a večeře již pouze lehká. Bude se vám lépe na noc usínat a také snadněji udržovat správná tělesná váha.

 

Tip pro vás:

Nastudujte si českou potravinovou pyramidu. Ta slouží jako jednoduchý pomocník pro dodržování odborných výživových doporučení a je vytvořená přesně na míru pro českou populaci. Pomůže vám při sestavování jídelníčku s ohledem na vyváženou stravu.


Chybné návyky při stravování

 Pokud vynecháte snídani, budete celý den unavená. Ze snídaně čerpá tělo energii na celý den. Zdravá snídaně organismus nastartuje.

 

Snídaní přizpůsobujte potřebám dne, který vás čeká

Na výběr máte sladké i slané snídaně, někteří preferují vegetariánské nebo veganské úpravy. Každému vyhovuje něco jiného a vy jistě přijdete na to, co je ideální pro vás.

 

Jiné složení snídaně budete potřebovat pokud chcete zhubnout, sportujete nebo vás čeká sedavé zaměstnání. Také letní a chladné měsíce roku, vyžadují jiné potraviny.

 

Před tréninkem bude potřebovat do snídaně přidat protein a sacharidy.

 

Slané snídaně mohou být vajíčka s pečivem a případně i se zeleninou, pokud ji k snídani zvládnete.

 

Zapečené tousty se šunkou a sýrem jsou vyzkoušená klasika. Pokud preferujete veganství, tak vyměňte sýrovo šunkovou náplň za uzené tofu.

 

Zajímavé k vyzkoušení  jsou veganské pomazánky s příchutí provensálských bylinek, dýně nebo zeleniny. Jsou to alternativy masových paštik. Seženete je v široké škále příchutí v každém obchodě se zdravou výživou. Výborně se hodí namazat na různé rýžové chleby nebo krekry. Stačí jen namazat a vyrazit do víru velkoměsta.

 

Příprava vyvážené snídaně zabere trochu času a vy si můžete ušetřit čas zakoupením například hotové směsi. Tyto směsi v sobě mají ořechy, ovoce, obiloviny a můžete je konzumovat za studena a nebo formou teplé kaše. Využijete je tedy v letním i chladném zimním období.

 

Jablečné sušené křížaly a k tomu pár ořechů. Ořechy poslouží ke konzumaci dostatečného množství kalorií a v jablkách je potřebná vláknina.

 

Ovocné přesnídávky se dají koupit také v balení jako praktické taštičky, navíc s uzávěrem pro opakované použití.

 

Spousty druhů snídaní lze předpřipravit večer a ráno se už stačí jen zakousnout. Připravené zapečené tousty nebo ovoce zalité pudinkem určitě oceníte.

Tím si ušetříte čas, který můžete věnovat snídání v klidu. A někdy nezbývá čas ani na to?

 

Proteinové jogurty a tyčinky. 

Tady je potřeba správně nastudovat výživové hodnoty a to s ohledem na vaší pohybovou aktivitu. Dají se pořídit v mnoha chuťových provedeních. Vyzkoušejte například směs ovoce nebo slaný karamel. Rozhodně to není plnohodnotná náhražka snídaně a už vůbec ne pro každý den.

 

Pohodová nedělní snídaně do postele.

 

Palačinky jsou ideální společník na pohodovou snídani. Můžete si je připravit ve sladkém i slaném povedení. Pokud preferujete pohankové provedení, pusťte se směle do nich, chutnají výborně.

Sladká palačinka bude výborně chutnat s ovocem a zalitá agávovým sirupem se stane výživnou a zdravou alternativou snídaně.

Slané provedení připravíte, když do těsta nasypete syr nebo nakrájenou šunku. Pokud zbyde nějaký kousek na oběd, naplňte palačinku špenátem. 

 

Pitný režim

 

Pokud nemáte čas dostatečně se ráno napít, tak vám můžeme doporučit jen láhev s pitím na cestu. Pokud si pořídíte termo láhev, můžete si dostatečně dlouho na cestu uchovat tekutinu studenou i teplou, podle vašich potřeb.

 

Nepodceňujte důležitost kvalitní snídaně, problémy se mohou projevit během dne únavou nebo bolestí hlavy a to za to opravdu nestojí.

 

V případě dotazů jsme vám kdykoliv k dispozici a můžete nás kontaktovat pomocí předpřipraveného formuláře

 

Nezapomeňte sledovat naše další články, které pro vás pravidelně připravujeme.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.