Nafouklé bříško a jak na něj

glamurfit_nafoukle_brisko_uvod Holky jsme v tom spolu. Nafouklé bříško není příjemné, co s ním můžeme udělat?

 

 

Opět platí, že každá z nás jsme jiná a tedy neexistuje kouzelný návod, který platí pro všechny. Každá si musíme přijít na tu správnou cestu sama a můžeme si tady jen poradit základní principy, na kterých naše tělo funguje.

 

Za nafouklé bříško může strava, stres, přemíra konzumace vlákniny, žvýkání žvýkačky, bublinkové pití, hltání, málo pohybu po celodenním sezení, cereálie, náhražky cukru nebo přemíra soli.

 

Podívejme se spolu podrobně na některé příčiny.

 

glamurfit_nafoukle_brisko_lusteniny  Asi nemusíme podrobně probírat, že jsou potraviny, které způsobují nadýmání.

Cibule, jogurty, brokolice, luštěniny, obiloviny, meloun, smažené potraviny nebo bublinkové pití. Neznamená to, že se jich musíte vzdát, jen to chce šikovně zařazovat potraviny do jídelníčku. Je jasné, že pokud si k obědu připravíte smažený zeleninový karbanátek z brokolice, který při přípravě spojíte rozmixovanou kaší z fazolí. K tomu si připravíte rajčatový salát s cibulí a zapijete bublinkovou minerálkou, tak vás čeká prima odpoledne. Dopřejte si v klidu každou z těchto surovin, ale nekombinujte je dohromady.

 

Teď tedy ty méně známe příčiny.

 

Stres stojí za řadou problémů a jedním z nich je nafouklé bříško. Procesně jde o to, že se nám při stresu vyplavují do těla různé látky, které svými procesy podporují nadýmání. Nejrychlejší pomoc je zhluboka dýchat, uklidnit se a udělat si malou procházku. Klasický uklidňovací postup dýchání je nádech nosem a výdech pusou.

 

Potravinové alergie jsou kapitola sama o sobě. Zjistit jaká potravina vám vadí, lze vylučovací metodou. Pište si deník s tím, co každý den jíte a porovnávejte, kdy vám začínají problémy s bříškem. Následně vždy vysaďte jednu z potravin a sledujte, zda se problém objeví znovu. Takto postupujte s každou potravinou kterou máte ve svém jídelníčku. Nakonec zjistíte co za potraviny vám vadí a jídelníček si upravíte. Vždy si poznamenejte až přidáte do jídelníčku novou potravinu a sledujte, zda vám vadí. Nezapomínejte, že jíte také sezónní potraviny a vysledovat kompletní seznam, může trvat celý rok. Budete potřebovat dávku trpělivosti a čas, ale docílíte pohody.

 

glamurfit_nafoukle_brisko_napoje  Zajímavost  

Voda jako nápoj, je sama o sobě velmi těžká do žaludku. Můžete mít pocit jako když v břiše nosíte kamení. Rozhodně to neřešte pitím bublinkové vody, bude vám ještě více těžko. Raději dejte do vody trochu ovocné šťávy, sirupu nebo citronu. Není potřeba moc, stačí tolik, že ani nepoznáte, že je voda zbarvená. Uvidíte, že to pomůže. Jde jen o to vodu naředit a změkčit. 

 

Veganská a vegetariánská strava má svá mnohá pozitiva, ale přílišná konzumace syrové stravy může být příčinou nadýmání. Opět je potřeba se držet pravidla, že všeho s mírou a přizpůsobovat skladbu jídla dennímu pohybovému režimu. 

 

Na maso a proteinové tyčinky je potřeba si také dát pozor. Maso nám vydrží v zažívacím ústrojí poměrně dlouho a při jeho trávení se tvoří plyny. Jezte tedy maso jen občas a opět plánujte vaše další aktivity. Proteinové tyčinky můžete kombinovat se stravou bohatou na proteiny nebo například s proteinovým nápojem. Mrkněte třeba na ten náš WPC (Whey Protein Concentrate) s příchutí maliny nebo čokolády.

 

Mluvení u jídla, žvýkání žvýkaček a bublinkové pití, to vše nám dostává do těla další vzduch.

 

Na trhu najdete různé čaje, které pomáhají při nadýmání, ale stále platí, že lepší je prevence. Nicméně pomáhá čaj z máty, fenyklu nebo koriandru.

 

Ve finále zjistíte, že každá výše uvedená aktivita nebo jídlo, vám nebude způsobovat přílišné nadýmání, ale pokud se příčin nahromadí více ve stejný den, tak už se to projeví. Takže není až tak velký problém se nadýmání zbavit. Prostě si jen upravte režim.

 

Dejte pozor na kombinace potravin a častěji přes den se hýbejte.

Nafouklé bříško před menstruací je naprosto normální a s tím nic neuděláme.

A pozor, nafouklé bříško je také příznakem počátku těhotenství, v tomto případě gratulujeme!

 

V případě dotazů jsme vám kdykoliv k dispozici a můžete nás kontaktovat pomocí předpřipraveného formuláře

 

Nezapomeňte sledovat naše další články, které pro vás pravidelně připravujeme.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.