Jak zmírnit chuť na sladké a čím to mohu sladké nahradit?

Návrh bez názvu - 2021-08-30T224815.939

Chcete zhubnout, ale mlsný jazýček vás nenechává na pokoji? Chuť na sladké je silnější než vize krásné a štíhlé postavy, a tak sklouzáváte ke konzumaci oblíbené tatranky s čokoládovou příchutí? Není sporu ani pochyb o tom, že cukrovinky se pyšní neodolatelnou chutí, kvůli které se nám v ústech začínají sbíhat sliny. Jenže sexy figura s nimi nejde ruku v ruce. Proto se nabízí otázka, jak zmírnit chuť na sladké a čím sladkosti případně nahradit? Jde to vůbec?

Na vině je mnoho faktorů

Věděli jste, že jen těžko ovladatelné bažení po cukrovinkách je ovlivněno několika faktory? Zatímco někdy za to může únava, jindy je na vině nízká hladina serotoninu (hormonu štěstí) a někdy za to může malé množsví adrenalinu v těle. Smutek, deprese, stres nebo jenom pouhá nuda jsou další důvody, proč se ke konzumaci sladkostí skloníme. 

V ideálním případě je dobré zjistit, co je viníkem vzniklé chuti na sladké. A nebo rovnou vsaďte na několik tipů, které vás mohou neutichající touhy po čokoládě nebo sušenkách zbavit. 

Tipy, jak zmírnit chuť na sladké

Pravidelné stravování je klíčem k úspěchu

Věděli jste, že pravidelná strava je klíčem nejen k dokonalé postavě, ale také člověka zbavuje chuti na sladkosti? Díky pravidelnému příjmu živin se udrží hladina cukru v krvi v normě, také nedojde k výkyvům energie. Tělo rázem nebude volat po rychlém nabuzení pocházejícího z cukrovinek, ale spokojí se s tím, co mu v pravidelných intervalech dodáte.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: Špatné tuky a dobré tuky: jak je rozeznat a kde je najít?

Co oko nevidí, na to není chuť

V ideálním případě si domů žádné sladkosti nekupujte. Když nebudete mít, po čem sáhnout, když vás chuť na sladké přepadne, holt bude muset mlsný jazýček zůstat neuspokojený. Při nakupování si domů raději přineste zdravější alternativy dobrot, kterými lze chutě na sladké trochu obelstít, aniž by postava extrémně utrpěla.

Žvýkačka neustále po ruce

Nebo zaměstnejte ústa jinak! A to tím, že budete žvýkat žvýkačku. Mluvíme o velmi účinné strategii, která se osvědčila širokému spektru lidí. Pomůže nejen při chutích, jež nám často nedávají pokoj ani v noci, ale také udrží hlad pod kontrolou.

To ostatně potvrzují i výzkumy, které říkají, že pokud chcete omezit množství přijatých kalorií během dne, případně je udržet pod kontrolou, žvýkačku mějte neustále po ruce.

Vsaďte na Carnifit HCA + Chrome

Věděli jste, že chuť na sladké pomůže zahnat i jeden z námi nabízených produktů? Řeč je konkrétně o oblíbenci Carnifit HCA + Chrome, který je spojením látek redukujících tělesnou hmotnost a napomáhajících k uspokojení mlsného jazýčku. Jako bonus upravuje hladinu cholesterolu v krvi a oddaluje únavu.

Nemějte na sladké čas

Jinými slovy se zaměstnejte natolik, abyste po sladkém neměli čas sáhnout. A jak také bylo zmíněné, chutě bývají spuštěny psychologickými faktory, jež se však rozptylují v okamžiku, kdy jste plně vytížení. Můžete vsadit na fyzickou aktivitu, ale také na procházku nebo si hoďte jen studenou sprchu. 

Čím sladké nahradit?

Abyste však svůj mlsný jazýček krapet uspokojili, existují skvělé a zdravější, výživnější alternativy cukrovinek. Mějte je doma po ruce pro případ nouze (nebo pro období, kdy se dostaví menstruace).

Arašídové máslo pro večerní mlsání

Oříšková másla jsou v poslední době velkým hitem, čemuž se nelze divit. Jsou nejen skvělá, ale také jsou zdravější a výživnější alternativou běžných cukrovinek. I když nejsou zrovna málo kalorická, kromě zdravých tuků obsahují i dostatek vlákniny či bílkovin, které tělo potřebuje. Samozřejmě nesnězte celý kelímek na posezení, ale u televize si pár lžiček s klidným svědomím dopřejte.

Hořká čokoláda pro zdraví

Bylo by mylné se domnívat, že během hubnutí si musíme čokoládu odpustit. Ona je totiž čokoláda a čokoláda. Levné náhražky plné cukru nechte na pultech obchodů, ale kvalitní, vysokoprocentní alternativu s velkým obsahem kakaových bobů si dovolit můžete. Tedy alespoň čtvereček denně třeba při kávě.

Smoothies pro skvělý start dne

Byli jste zvyklí snídat něco sladkého? Nahraďte palačinky nabo lívance, které bývaly plné cukru, spíše smoothies. Obsahují pouze ovoce nebo zeleninu čili jsou nadupané vitaminy. A skvěle nastartují váš den. 

TIP OD GLAMURFIT: Nebojte se do smoothies přidat i špetku našeho proteinu Whey Protein Women's Diamond Chocolate nebo Raspberry. Smoothies tím posunete na vyšší, výživnější úroveň.

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.