Jak se udržet v kondici během zimy. Zatočte s kily i za mrazu a sněhu

Kopie návrhu Kopie návrhu 10 (2)

Během zimy máme tendenci tloustnout. Můžou za to vánoční svátky, během kterých se přejídáme dnes a denně. Na stole nám leží cukroví, ve vánočním stromečku se ukrývá několik desítek čokoládových figurek, při štědrovečerní večeři konzumujeme smažené ryby a bramborový salát plný kalorické majonézy. Nemůžeme se divit tomu, že lidé hlavně po svátcích vánočních přibírají na váze. Poté se však aktivně chtějí vrátit znovu do formy. Navštěvují posilovny, najímají si trenéry. Letos těchto služeb ale využít nemůžeme. Jak tedy v zimě zatočit s nadbytečnými kilogramy?

Udržet se v kondici během letošní zimy není zrovna snadné, a to právě díky uzavřeným fitness centrům, jejichž otevření je v nedohlednu. Kvůli tomu, že nemůžeme navštěvovat ani plavecké bazény nebo sportovní haly tloustneme, i když vánoční svátky jsou už záležitostí minulosti. Nemusíte ale vyčkávat na okamžik, kdy se rozvolní epidemiologická opatření. Způsobů, jak se udržet v kondici během zimy i za aktuálních podmínek je několik! Tak hurá do toho!

Vše začíná u pohybu

Pokud chcete zhubnout, nepůjde to při sezení na gauči. Je zapotřebí do svého denního harmonogramu zakomponovat pohybovou aktivitu. Můžete se pustit do běhání, které bude ve sněhu trochu náročnější, nebo si stačí vybrat některou z typicky zimních činností. Jsou libo běžky nebo bruslení? 

Pohyb je obrovskou kategorií, do které spadají nejen klasické sporty, ale i procházky. Když si každý den dopřejete alespoň půlhodinovou procházku, potěšíte tím nejen zdraví, ale i váhu, která vám ráda ukáže nižší číslovku než před týdnem. Samozřejmě stále platí, že můžete cvičit i v pohodlí domova. Stačí si zapnout svůj oblíbený televizní pořad a při něm si "střihnout" cvičební set zaměřený na některou z problematických partií. 

TIP: Jak na krásný a pevný zadeček? Přečtěte si článek na téma "Cviky na pevný zadeček. Zacvičte si v pohodlí domova"

Na jídelníček nezapomínejte

Ať už chcete shodit povánoční kilogramy nebo se chcete jen udržet v kondici během chladné a mrazivé zimy, v žádném případě nezapomínejte na jídelníček. Ne nadarmo se říká, že jídelníček je osmdesát procent úspěchu. Pokud do svého každodenního harmonogramu zakomponujete pohyb, je to skvělé, ale pokud svou vynaloženou snahu podpořenou spalovačem tuků Fat Blocker zničíte hamburgerem s hranolky a pořádnou porcí zmrzliny, neočekávejte výsledky. 

Jídlo je i podle odborníků základním kamenem toho, jak bude tělo fungovat. V zimě je extrémně důležité, aby se v něm nacházelo hlavně hodně zeleniny a ovoce. To jsou zdroje nepostradatelné vlákniny a taktéž důležitých vitaminů. Pokud sportujete, nezapomínejte ani na pořádnou dávku bílkovin, jež můžete najít ve vejcích, vláknině, také v luštěninách, mase a oříšcích. Doplnit je lze i s proteinovými nápoji z naší nabídky. 

Bez regenerace to nepůjde

Abychom měli naši "svatou trojici" kompletní, nesmíme zapomenout na dostatečnou a pravidelnou regeneraci. Pokud tělo a svaly jako takové dostatečně neodpočívají, může vám organismus vypovědět svou službu. Kromě toho, že se zastaví růst svalů a svalové hmoty, můžete být také častěji unavení a bolesti svalů se nezbavíte. Dopřejte proto svému tělu nejen dostatek spánku, při němž odpočívá nejvíce, ale také chvilku v sauně nebo příjemnou masáž.

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.