Jak nastartovat metabolismus a zrychlit tím spalování tuků

jak-nastartovat-metabolismus

Už nějaký ten pátek navštěvujete posilovnu a snažíte se zhubnout, ovšem zatím nejsou výsledky vidět? Snažíte se stravovat se správně, dokonce do jídelníčku přidáváte i doplňky stravy, jako jsou spalovače tuků nebo proteinové nápoje třeba v podobě Whey Protein Women's Diamond - Raspberry? Na vině může být zpomalený metabolismus, kvůli kterému nedochází k tak rychlému spalování tuků, o jakém jste možná snili. Naštěstí existuje několik způsobů, jak metabolismus nastartovat. 

Co je to vůbec metabolismus?

Než se začneme zabývat tím, jak nastartovat metabolismus, musíme si říct, co to vlastně metabolismus je. Zatímco fitness nadšenci nebo milovníci zdravého životního stylu moc dobře vědí, o co se jedná, začátečníci si nemusí být zrovna jisti správnou definicí. 

Pokud hovoříme o metabolismu, hovoříme o látkové výměně, při které dochází k reakcím v lidském těle. Těmito reakcemi se myslí přeměna látek na energii. Aby mohl metabolismus správně fungovat, musíme do těla dostávat potřebné živiny (poměr makroživin by měl být vyvážený, což je klíč k úspěchu). Nastartovat ho však lze nejen správným stravováním. 

Jak nastarovat metabolismus?

Kvalitní spánek

Způsobů, jak nastartovat metabolismus je vícero. Jak již bylo zmíněno, zdravý jídelníček je jednou z možností. Ten musí být bohatý na makroživiny, jejich obsah musí být vyvážen. Doporučuje se i konzumace pikantních potravin, jako jsou chili papričky nebo kukruma či zázvor. V jejich moci je nejen zrychlení metabollismu, ale kromě jiného působí protizánětlivě a napomáhají ke zlepšení fyzické kondice. 

Další možností, jak zrychlit metabolismus a tím i spalování tuků je kvalitní spánek. Dospělí lidé by měli spát v průměru sedm až osm hodin. Řada lékařů se však shoduje na tom, že záleží více na kvalitě spánku, než na jeho délce. Člověk by měl během noci projít všemi fázemi spánku. Před spaním by se měl vyhnout koufeinu, alkoholu a také modrému světlu, kvůli kterému zůstává mozek delší dobu v pohotovosti. 

jak-nastartovat-metabolismus-spanek

Nulový stres

Stres ovlivňuje celou spoustu funkcí v organismu. Kvůli stresu jsme náchylnější k nemocem, také se tím zpomaluje metabolismus. Stojí totiž za špatným zažíváním. Snažte se proto přijít na to, co ve vás stres vyvolává, a vyvarujte se tomu. Případně najděte činnosti, které vás stresu zbavují, a praktikujte je denně. Doporučujeme především chvilku meditace nebo jógu, která vás navíc dokonale protáhne.

Dostatečný pitný režim

Neustále se mluví o tom, jak je pitný režim důležitý. A ono je to pravda. Velkou měrou se podílí i na správném fungování metabolismu čili se podílí i na rychlosti spalování tuků (a tedy i na hubnutí). Vodu lidské tělo zkrátka potřebuje. Kromě hubnutí stojí za tím, že se v organismu nenachází škodlivé látky a toxiny. Tekutiny je z těla vyplavují. 

Je třeba upozornit na jednu věc, a sice není tekutina jako tekutina. Dodržováním pitného režimu myslíme hlavně pití obyčejné vody z kohoutku zpestřené maximálně o plátek citronu či okurky. Případně jsou vhodné bylinkové či zelené a černé čaje. Nevhodná je káva (obsažený kofein tělo spíše dehydratuje než hydratuje.

Intervalový trénink

Další způsob, jak podpořit fungování metabolismu, je intervalový trénink. Ideální je cvičení známé pod zkratkou HIIT, při kterém se střídá několik cviků po krátkých (většinou půlminutových) intervalech. Cvičí se několik opakování, ovšem už po chvíli dochází k citelnému zahřátí metabolismu.

 

V případě dotazů jsme vám kdykoliv k dispozici a můžete nás kontaktovat pomocí předpřipraveného formuláře.

 

Nezapomeňte sledovat naše další články, které pro vás připravujeme.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.