Jak na pěkné břicho a zadeček

VITAMÍN C (5)

 

Ať chceme nebo ne problémové partie je potřeba neustále udržovat. I když se budeme snažit sebevíc, postupem let se tyto části zvláště u žen změní, ale je na nás jak ta změna bude probíhat a vidět. Ochabování těla je fyziologický proces, takže i pro udržování dobré fyzické kondice bude nejefektivnější přirozený proces. Vyhněte se drastickým dietám, zázračným nápojům a radám slibujícím výsledek rychle a bez téměř bez práce.
 
Jaké jsou osvědčené způsoby pro vytvarování problémových partií a pro postavu snů?
  • Správné provedení cviků
  • Kvalitní a vyvážené stravování
  • Dostatek pohybu
  • Začít můžete v jakémkoli věku, počítá se každý pohyb
 
Tvarovat postavu je potřeba postupně a každou část těla zvlášť jinou sérií cviků. Pokud chcete zhubnout a zároveň posilovat i tvarovat postavu, dbejte na cviky pro úbytek váhy. Pokud se totiž tuková vrstva uzavře do posílených svalů, bude se velmi těžko odbourávat. Začněte se tedy v první řadě kvalitně stravovat, chodit na procházky a u toho si zatím nastudujte a vypracujte cvičební plán. Jedna z velkých chyb cvičení, je totiž netrpělivost s dostavením výsledků a časté střídání způsobu jak cíle dosáhnout. Tak jako když vy nebudete vědět, co vlastně dělat, tak i tělo bude zmatené co po něm vlastně chcete.
 
Mějte trpělivost s postupným zvyšováním zátěže
 
Cvičení pro začátečníky nespočívá v méně účinném provedení, jde jen o to zvykat postupně tělo na zátěž. Některé cvičební pomůcky poskytnou vašemu tělu potřebnou oporu pro svaly, které ještě nemají dostatek sil pro cviky.
 
Pro posílení břišních svalů jsou velmi účinné cviky na dolní končetiny. Cviky v leže na zádech ideálně provádějte s podložkou pod nohy. Jako podložka pod nohy může sloužit stolička nebo gumový míč. Pokrčené nohy v kyčlích a kolenou, které svírají vždy pravý úhel, zamezí přetěžování zádového svalstva. Až budete mít záda dostatečně posílená, podložka už nebude potřeba.
 
U posilování břicha vždy dbejte na správě provedené pohyby v bederní oblasti zad. Záda vás mohou při cvičení nejen bolet, ale můžete si také přivodit zranění. Některé z cviků na posílení břicha dokonce nejsou doporučované z důvodu možného zranění právě v bederní oblasti zad. V zásadě platí, že každý cvik je potřeba nastudovat, dbát na jeho správné provedení a nepřehánět množství cviků, obzvláště pokud se cvičením začínáte.
 
Pokročilejší z vás mohou začít zkoušet náročnější cviky na břicho jako je plank.
 
Vyzkoušejte různé cvičební pomůcky
 
Nejde pouze o moderní trend, ale mají za úkol být oporou tam, kde nemáte dostatek sil a také překážkou pro ty z vás, kdo už se může ve cvičení posunout dál.
Není potřeba si hned pořizovat drahé cvičební stroje nebo pomůcky. Pro plnohodnotné cvičení můžete využít své vlastní tělo, gumu nebo míč.
 
Cvičení s gumou
 
Gumu můžete upevnit jednoduše na kliku od dveří a nebo využívat vlastní tělo. Můžete cvičit klasické sklapovačky, gumu si zaháknete za chodidla, uchopíte do rukou a vytvoříte si tak bezpečnou ochranu. Gumu si můžete pořídit v několika provedeních co se týká pevnosti a vybrat si tak ideální oporu pro vaše fyzické možnosti.
S gumou si výborně zacvičíte i na vytvarování boků a hýžďových svalů. Stačí gumu zauzlovat a vytvořit kruh, do něj se postavit s gumou ve výši kotníků a úplně postačí roznožování. Můžete cvičit ve stoje, sedě i v leže. Uvidíte, že sami najdete řadu cviků na nohy, kdy použijete gumu pro kladení odporu a tím si, vytvoříte přirozenou zátěž.
 
Jóga je výborné a hlavně staletím osvědčené cvičení
 
Jógové cviky jsou také posilovací, ale hlavně slouží na uvolnění a protažení svalů. Proč je to potřeba? Protože když budete mít zkrácené svaly, tak cvik neuděláte správně až do detailu.
 
Zkuste si jednoduchý test na to jak máte uvolněné zadní stehenní a bederní svaly.
Stoj snožmo, protažené nohy v kolenou, pomalý předklon, natažené prsty se mají dotknou podlahy před prsty na nohou. Pokud nedosáhnete až na zem, jsou svaly zkrácené.
Bez uvolněných svalů nebude mít cvičení ten správný cílový efekt.
 
Jóga nás umí naučit i další důležitou věc a tou je správné dýchání. Mnoho z nás si ani neuvědomuje, že nedýchá až do břišních svalů. Správné dýchání je prospěšné pro břišní svaly, protože jsou tak stále v přirozeném pohybu. Při cvičení máte s nadechnutým vzduchem v břišních svalech větší sílu a nebudete tak potřebnou sílu pro cvik brát ze zad. Vy už víte, že na záda je potřeba dávat při cvičení pozor.
 
Cvičení s míčem
 
Velký nafukovací míč využijete na posílení stehenních, hýžďových a břišních svalů. V leže na zádech, dolní končetiny svírají v kyčlích a kolenou pravý úhel a mezi kotníky držíte gumový míč. Pomalu se převalujete z jednoho boku na druhý. Dokud nebudete mít svaly posílené, pomáháte si tím, že ruce leží rozpažené na zemi a tím vyvažujete rovnováhu. Už jen tím, že máte nohy od sebe, začnete posilovat trochu jiné svaly.
Na míči můžete navíc i sedět u stolu a tím posilovat hluboko uložené stabilizační svaly zad.
 
Tip pro vás:
Při cvičení na pevný zadeček a boky se nezapomínejte starat se o pokožku, předejdete tak případným prasklinám kůže, byla by škoda mít pěknou postavu a nedbat o pokožku.
 
  • Zkuste cvičení s partnerem, můžete si být vzájemně oporou a nebo se trochu hecovat.
  • Nezapomínejte na chůzi, je to náš nejpřirozenější pohyb.
  • Jídlo je náš pohon a je potřeba se náležitě věnovat jeho výběru a také přípravě.
  • Výpady jsou osvědčeným cvikem. Dbejte na vzpřímené držení zad.
 
 
Šetrný pomocník pro naše tělo je kvalitní spalovač tuků.
Pokud ještě nemáte nastudované jeho účinky, pročtěte si náš článek na téma spalovačů tuků.
 
Proč je důležité procvičovat veškeré svalstvo
 
Hýžďové, zádové a prsní svalstvo významně ovlivňuje celkové držení těla a když už jsme u toho správného držení těla, víte že to ovlivňuje optický vzhled vaší postavy co se týká kilogramů.
Pokud nemáte uvolněné prsní svaly a posílené celé zádové svalstvo, pravděpodobně máte takzvaná kulatá záda, která podporují vystouplé břicho. Pak vám nepomohou žádné cviky na zpevněné břicho. Správné držení těla, ubere bříšku několik centimetrů. Ale o tom zase někdy příště.
 

V případě dotazů jsme vám kdykoliv k dispozici a můžete nás kontaktovat pomocí předpřipraveného formuláře

 

Nezapomeňte sledovat naše další články, které pro vás pravidelně připravujeme.Návrh bez názvu (79)

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.