Jak moc je důležitá regenerace po tréninku? Pomoct mohou BCAA

15 podob planku (960 x 640 px)

Dát do tréninku všechno je jedna věc, ale nechat tělo řádně odpočinout je věc druhá. Bohužel na tu druhou se velice často zapomíná a naše tělo tím strádá. I když je pohyb k životu a pevnému zdraví zapotřebí, nikdo a nic nemůže jet ustavičně na sto procent. Upadání fyzického výkonu však není to jediné, k čemu dochází, pakliže regeneraci opomineme.

Regenerace následuje po každém sportu

Běháte nebo chodíte plavat? Či jen pravidelně cvičíte doma u oblíbeného televizního pořadu? Ať už je to tak či onak, vždy po fyzické aktivitě následuje řádná porce regenerace. Na odpočinek nepřichází čas jenom ve chvíli, kdy vás svaly bolí, opomíjet ho nesmíme i v opačném případě. Tím předejdeme únavě organismu a tomu nejčernějšímu scénáři - celkovému vyčerpání. 

Jenže jak dlouho regenerovat? 

Dva dny stačí, shodují se odborníci

Máte za sebou hodinu ne rotopedu nebo ráno strávené na běžeckém pásu? Tělo žádá odpočinek, který, podle odborníků, má odpovídat osmačtyřiceti hodinám čili dvěma dnům. Zejména při intenzivních trénincích na to nezapomínejte, i když u cvičení pravidelně střídáte jednotlivé svalové partie, což je správně. 

Pokud jste sportování na začátku takzvaně "přepálili", může následovat regenerace ještě delší. V této fázi je nadmíru důležité poslouchat své tělo, které si samo řekne, jestli stačí či jestli naopak je odpočinek ještě zapotřebí. 

Celkové vyčerpání jako černý scénář

Jak již bylo zmíněno, při nedostatečné regeneraci dochází k únavě organismu a může dojít až k celkovému vyčerpání. Jenže to nejsou jediné scénáře, jež se mohou z důvodu vaší nezodpovědnosti ke svému tělu naplnit. Podceněním regenerace těla dochází také:

  • k zastavení růstu svalové hmoty
  • ke zvýšení rizika vzniku zranění
  • ke ztrátě svalové hmoty

Požádejte o pomoc kvalitní výživu i doplňky stravy

Cože, to opravdu musím regenerovat celé dva dny? Pro někoho je tato představa naprosto nesmyslná či nepředstavitelná. Že patříte také do této skupiny lidí? Máme pro vás dobrou zprávu - existují pomocníci, jež proces regenerace značně urychlí, aniž by došlo ke snížení kvality odpočinku. Jsou jimi kvalitní strava a doplňky stravy. 

Adekvátní výživa je zapotřebí

Při cvičení je důležité si uvědomit, že svaly rostou nejen během tréninku, ale také po něm. Proto myslete na adekvátní výživu. Svaly si po fyzické aktivitě zaslouží odměnu v podobě cukrů, proto si dopřejte třeba banán nebo jiné podobné ovoce. Díky tomu dojde k rychlému obnovení glykogenu a brzkému nastartování oné regenerace. 

Nevyhýbejte se ale ani sacharidům či bílkovinám. Všechny živiny mají být součástí stravy ve vyváženém množství. 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: Jak zmírnit chuť na sladké a čím sladké nahradit?

Mějte po ruce BCAA 

Druhým zmíněným pomocníkem jsou doplňky stravy, konkrétně mějte neustále po ruce BCAA. Doporučujeme náš produkt BCAA Woman's Original Apple Green, který:

  • zrychlí regeneraci svalů
  • oddálí únavu
  • dodá energii
  • zvýší růst svalové hmoty

 

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.