Hubnutí jde ruku v ruce se správným jídelníčkem. Co a kdy jíst?

hubnuti-jidelnicek

Chci zhubnout, chci zhubnout, chci zhubnout! A ideálně do léta! Že na sebe apelujete podobným tónem? Chcete svou postavu vyšperkovat k dokonalosti dřív, než se otevřou koupaliště a vy obléknete plavky, které vám už pár měsíců dřímají v šuplíku se spodním prádlem? Je načase se začít nejen hýbat, ale především také správně jíst. Protože hubnutí není jenom o pohybu, ale převážně o jídle. Právě zdravé stravování = 80 % úspěchu - to tvrdí odborníci. Proto si pojďme prozradit, co a kdy jíst, aby nám centimetry v pase ubývaly rychlostí blesku. 

Ještě však stojí za to připomenout tři základní pilíře štíhlé figury, respektive tři faktory ovlivňující, jestli zhubnete či nikoliv. Těmi jsou:

  • pitný režim
  • dostatek pohybu
  • správné stravování

A tím posledním se pojďme zabývat. Nestačí totiž jen užívání spalovačů tuků, jako je Fat Blocker. To jsou jen pomocníci stejně jako proteinové nápoje, kteří vás jen podpoří na cestě za vysněnou postavou. Do svého jídelníčku se musíte ponořit trochu hlouběji. 

Jsme to, co jíme

Vzpomínáte si na známý pořad, ve kterém se obézní lidé snažili zhubnout? Kilogramy navíc byly důvodem špatného a nezdravého stravování. Jinými slovy to byla jen ukázka toho, že jsme zkrátka to, co jíme. A platí to dodnes, i když televizní pořad už dávno neběží. 

Podle výživových poradců není klíčem k hubnutí pouze přechod na zdravé stravování, ve kterém nebudou mít místo sladkosti ani velké množství soli. Je to také o správném načasování a snídání.

Jídlo ve správný čas

Aby bylo dosaženo o nejlepšího efektu, je důležité vědět, kdy stravu (ať už je jakkoliv pestrá nebo vyvážená) konzumovat. Správné načasování je totiž tajemstvím úspěchu. Podle nutričních specialistů je rozdíl v tom, když přijímáte kalorie dopoledne a když je přijímáte naopak v odpoledních hodinách. Vezměme si takové ovoce - dopoledne je povoleno díky tomu, že obsažený cukr stihneme během dne spálit, odpoledne se však má přejít na zeleninu, která si s hubnutím více rozumí. 

Odborníci také rádi říkají, že pokud se některé z jídel během dne ochudí, může to mít na metabolismus neblahý vliv. A zpomalení metabolismu = zvýšení chutě k jídlu a na sladké obecně. Proto je důležité konzumovat jídlo pravidelně, respektive v pravidelných intervalech. Jídla se nesnažte ochuzovat, naopak když je čas na oběd či svačinu, dopřejte si (samozřejmě se nepřejídejte). Vyhnete se problematickému hubnutí. 

Hlavně snídejte

Lidé mají tendenci vynechávat hlavně snídani, a to je to nejdůležitější jídlo dne. Ne nadarmo se říká, že snídaně dělá den. Je skutečně tím prvním, co nám dodá energii po dlouhé, prospané noci. Pokud nebude vydatná a pokud bude postrádat důležité živiny a minerály, dá se očekávat, že náš den bude nejen neproduktivní, ale také se budeme potýkat s nedostatkem energie a síly. 

Snídaně je při hubnutí nadmíru důležitá. Jen málokdo si bohužel uvědomuje, že čím později se bude snídat, tím déle bude trvat, než tělo začne spalovat kalorie. 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: Jak výrazně ovlivňuje snídaně celý náš den? 

Časové rozmezí rovnající se třem hodinám je optimální

Pokud si nejste jistí tím, kdy jednotlivé pokrmy z vašeho jídelníčku konzumovat, držte se pravidla - 3 hodiny a dost. Doba mezi jídly by tuto časovou hranici nikdy neměla překročit, ať už mluvíme o době mezi obědem a svačinou nebo svačinou a večeří. 

Tohoto pravidla se držte také před spaním. Rozhodně nestopněte přísun jídla v pět hodin odpoledne jenom proto, že se domníváte, že později se už nejí nebo z jídla více přibírá. Jestliže budete vzhůru do noci, tělo by tím velmi trpělo. Poslední jídlo dne si proto dopřejte dvě až tři hodiny před ulehnutím do postele. 

TIP NA ZÁVĚR: Nezapomínejte na bílkoviny! Tyto látky by měly být součástí každého jídla dne. Více se o proteinech dočtete v článku: Protein jako důležitá součást svalové regenerace

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.