Cviky na pevné břicho. Upečte si pekáč buchet!

cviky-na-bricho

Říká se, že právě břišní svaly nejvíce vypovídají o tom, v jaké jste kondici. I proto se řada lidí snaží o to, aby si na svém břiše upekla pořádný pekáč buchet, který jim budou ostatní jenom závidět. Bohužel tento typ "pečení" není tak snadný, jako když pečeme dobroty v kuchyni. Je opředený vytrvalostí, trpělivostí, a hlavně neutichající pílí a snahou. Aby vám to šlo o něco lépe, vyzkoušejte cviky na pevné břicho podle trenérky Šárky

Pro pevné břicho i správné držení těla

Cviky na pevné břicho však nestojí jenom za vyrýsovaným bříškem. Mají i zdraví prospěšné účinky. Napomáhají kupříkladu ke správnému držení těla. Jsou totiž spojnicí mezi pánví a hrudníkem, tudíž udržují záda ve vzpřímené poloze. 

Jak správně posilovat přímé břišní svaly

5 cviků na pevné břícho

Zkracovačky

Mezi nejefektivnější cviky na posílení přímých břišních svalů patří zkracovačky. Mluvíme o zkráceném cviku "sedy-lehy". Začíná se také vleže s pokrčenými koleny a rukama za hlavou. Při cvičení se horní část zvedá mírně dopředu, spodní část zad tlačíme na zem.

Kmitání 

Břišní svaly dostávají zabrat také při cviku zvaném kmitání. Bedra máme odlepená od země, ruce natažené. Při cviku ruce kmitají dopředu k nohám, díváme se také vpřed. Nezapomínáme na zpevněné bříško, to je základ úspěchu. 

Přitahování kolen

Přitahování kolen je další cvik ze série efektivních cviků na břišní svaly. Výchozí poloha se rovná té při sklapovačkách, rolovat však budeme spodní část těla. S nádechem se přitáhnou kolena k hlavě, s výdechem se zase povolí dolů. Nohy se nepokládají na podložku, zůstávají nad zemí. 

Vysazování pánve

Vysazování pánve je čtvrtým cvikem v našem seznamu. Neposiluje však jenom svaly břicha, ale také se zaměřuje na stehna a zadeček. Stačí si lehnout na podložku, ruce dát za hlavu nebo podél těla, nohy zvedneme kolmo ke stropu. Při cviku nohy zvedáme a následně vracíme zpět do výchozí polohy. Myslete na to, že zabírat musí opravdu i bříško, aby byl cvik prováděn správně. 

Jízda na kole vleže

Méně oblíbeným, leč velice efektivním cvikem na pevné břicho je jízda na kole vleže. Jedná se o kombinaci klasických zkracovaček a pohybů nohou, při které dochází k zapojení obou částí přímého břišního svalu. Dokonce se zapojují i šikmé břišní svaly, tudíž posílíte břicho jako celek. 

Jak může vypadat i váš trénink

Pozor na chyby!

Stejně jako při cvicích na zadeček, i v případě cviků na pevné břicho se můžeme dopustit celé řady chyb, kvůli kterým by bylo cvičení spíše na škodu než k užitku. Proto se těm nejčastějším vyhněte obloukem. 

Neprohýbejte se v zádech

Mnozí lidé dělají při cvičení bříška tu chybu, že se prohýbají v zádech. Tím však škodíte své páteři. Pokud se vám nedaří při posilování udržovat záda rovná, snažte se je držet jen mírně prohnutá. Mírné prohnutí je v pořádku, viditelné prohýbání je vysoce rizikové. 

Tlak na krk

Zejména při provádění zkracovaček nebo cviků na podobný způsob se zvyšuje tlak na krk. Pokud cítíte, že se tlak na krk zvyšuje a je opravdu citelný, raději si dejte ruce za hlavu. Ruce za hlavou mají jeden jediný úkol, a sice být oporou právě krku, který je při cvičení opravdu velice zatěžován. 

Žádná pauza

Pokud cvičíte déle jak deset minut, je zapotřebí si dávat pauzu. V ideálním případě si krátké, několikavteřinové pauzy ordinujte mezi každým jednotlivým cvikem. Je třeba si uvědomit, že břišní svaly se zapojují během dne prakticky neustále. Není dobré je přetěžovat.

Zacvičte si s trenérkou Šárkou

Nemáte čas na návštěvu posiloven, přesto toužíte po krásné a vyrýsované postavě? Zacvičte si s trenérkou Šárkou z pohodlí domova! Na jejím webu https://cvicenissarkou.cz najdete nejen videa plná cvičebních setů, ale také výzvy, jimiž můžete překonat sami sebe! 

cviceni-072-970x647

Spalovače tuků jako pomocníci při hubnutí

A nezapomeňte, i pečení buchet na svém břiše můžete podpořit spalovači tuků z naší nabídky. Kupříkladu Fat Blocker je spalovač, který funguje. S jeho pomocí bude spalování tuků rychlejší a dříve tak uvidíte vytoužené výsledky. 

Fat blocker blog

TIP OD GLAMURFIT: Zaujal vás článek? Přečtěte si také "Cvičení s trenérkou Šárkou: Jak správně cvičit plank"

 

V případě dotazů jsme vám kdykoliv k dispozici a můžete nás kontaktovat pomocí předpřipraveného formuláře.

 

Nezapomeňte sledovat naše další články, které pro vás připravujeme.

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.