Cviky na bedra: zatočte s bolestí zad

cviky-na-bedra

Práce na home office se stala něčím zcela běžným. I když se mnohé společnosti této formě vykonávání pracovní náplně stranily, nakonec zjistily, že se jedná o něco velmi praktického a stejně efektivního. A tak jsou domácím kancelářím rázem otevřeny. Rádi jsou za to i samotní zaměstnanci, kteří si mohou pracovní dobu plánovat dle libosti. Co jim však pobyt za počítačem znepříjemňuje, je bolest beder

Bolest zad a beder však může mít i jiné příčiny, než je sedavé zaměstnání. Jejich důvodem může být závažné onemocnění, které proděláváme, také zvýšená námaha nebo přetíženost svalů či degenerace meziobratlových plotének. Pokud vás bolesti bederní páteře dennodenně sužují, vyzrajte na ně s jednoduchými cviky. 

Nejdříve si osvojte pravidla správného postoje a sedu

Bolest vystřelující mimo oblast beder či bolestivé kýchnutí a zakašlání - i tak poznáte, že bederní páteř není zrovna v nejlepší kondici. Samozřejmě můžete sáhnout po nejmenované růžové pilulce či jiných lécích ulevujících od zmiňované bolesti, ale také je zde přírodní cesta - cesta cviků a správného postoje, respektive správného sedu. 

Právě správný postoj a sed je jeden z klíčů, jak uvolnit napětí, které se v oblasti beder nahromaďuje. Ve chvíli, kdy neznáte základní pravidla, namáháte tím nejen bránici, ale také svaly v oblasti kyčelních kloubů. Proto se přestaňte hrbit a seďte rovně, i tím bedrům ulevíte. 

Cviky na bedra, které uleví od bolesti

Jednotlivé cviky, které budete praktikovat a které vám mají ulevit od nepříjemných pocitů by se neměly zaměřit pouze na oblast beder. Při cvičení aktivně zapojte také oblast břišního svalstva, zádového svalstva a oblast kyčlí.

Překlápění

Bedra se procvičují vleže na zemi. Napětí v nich nahromaděné uleví takzvané překlápění se. Obě nohy pokrčíte a mírně rozkročíte. Poté je pomalu překlápíte na stranu, ovšem hlavu otáčíte na stranu druhou. Nezapomínáte dýchat a několikrát opakujete. 

Směrem k podpaží

Když už ležíme, můžeme provést také druhý cvik na bedra. Jen se otočíme na břicho, nohy necháme natažené, ruce rozpažíme. Jednu nohu pokrčíme v koleni do pravého úhlu a pomalu ji posouváme směrem k podpaží. Noha se dotýká země, pánev je uvolněná. Poté vracíme nohu zpátky na místo a to samé provádíme s druhou nohou.

Cviky na bedra - cvičíme s trenérkou Šárkou

Raději byste však cvičili podle doporučení fyzioterapeuta nebo trenéra? Posilovny stále ještě mají dveře zavřené, proto si pro vás trenérka Šárka připravila krátké video s praktickými ukázkami jednotlivých cviků zaměřených na oblast beder.

Pokud vás bude cvičení bavit, projděte si další naše články s jejími videi:

Nebo se rovnou podívejte na její web https://cvicenissarkou.cz, kde naleznete řadu výzev a další cvičební sety.

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.