Cvičení TRX: co to je a jaké jsou výhody?

CVIČENÍ TRX

Cvičení s vlastní vahou se stalo trendem během pandemie. A neupouští se od toho ani nyní, kdy se svět začíná vracet do normálu a kdy mají fitness centra své brány dokořán. Abyste však posunuli jednotlivé cviky na vyšší úroveň a své tělo či jednotlivé svaly zapřáhli o něco víc, vyzkoušejte TRX systém neboli TRX cvičení. Že jste o něm nikdy neslyšeli?

Co je TRX

Takzvaný TRX systém není na trhu žádnou novinkou, i když je pravdou, že se mezi námi mohou objevit jedinci, kteří s ním ještě nepřišli do kontaktu. Vše spočívá v posilování celého těla na pevných TRX pásech, které visí ze stropu. Při jednotlivých cvicích dochází ke zpevnění rukou, posílení nohou, ale i středu těla. Aby člověk evidoval opravdu vynikající výsledky, je zapotřebí cvičit pravidelně a správným způsobem. 

TRX pásy si pořizují mnozí i domů a je to dobře. Jen se při instalaci musí přesvědčit o řádném zavěšení a upevnění systému v domácí posilovně. V opačném případě hrozí pád nebo nemilé zranění. Pokud však techniku cvičení zatím nezvládáte, doporučujeme pro začátek navštěvovat fitko s trenérem v pozadí.

Trenér vás provede prvními kroky

Samotné cvičení je velice atraktivní, ale málokdo ví, kde nebo jak vlastně začít. Proto se trenérovy rady víc než hodí. Díky zjištění správné techniky budete vědět, jak mají cviky vypadat a co je při cvičení nejdůležitější. Zjistíte, čemu se vyvarovat a na co si dát naopak pozor. 

Nejčastější chyby při cvičení TRX
  • Nesprávné dýchání (výdech a nádech - dvojice, která je alfou a omegou)
  • Příliš prudké pohyby (plynulost je klíčem k úspěchu)
  • Nadměrné zatěžování zad (spíše sílu přesuňte ke svalům)
  • Zbytečné přeceňování se (fyzická zátěž musí být přiměřená vaší kondici i tělesným možnostem)
  • Špatně napnuté pásy (vede ke zranění se při cvičení)
  • Špatné nastavení pásů (vycházejte ze své výšky)
  • Vysoká nedbalost (ke cvičení přistupujte zodpovědně, jinak nepřinese kýžený efekt)
  • Žádné rozcvičení a protažení těla před začátkem cvičení (největší přešlap, který můžeme učinit)

Proč cvičit TRX

Nejen oživení stávajících cvičebních setů by mělo být důvodem, proč se rozhodnete TRX cvičit. Takových pro je vícero:

Vhodné pro kohokoliv

Ať už se řadíte mezi začátečníky nebo pokročilé, je systém TRX trefou do černého. Jednotlivé cviky jsou totiž dostatečně variabilní čili jejich obtížnost je možné přizpůsobit vaší fyzické kondici. Jsou tak snadno zvládnutelné, přesto jsou jistou výzvou. 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: Jak si sestavit plán pro domácí cvičení

Procvičení celého těla

Milujete cvičení, ale vadí vám, že vždycky protáhnete pouze jednu část těla? U TRX toto nehrozí! Mluvíme o komplexním cvičení, při kterém dostává zabrat každá část těla čili je to jedinečný nástroj, jenž zapřáhne všechny svalové partie.

Forma fyzioterapie

Věděli jste, že když se systém zkombinuje se správnými cviky, je to vhodná forma fyzioterapie? TRX systém se používá jako rehabiliačí pomůcka, se kterou pracují dokonce i senioři.

Zlepšení rozvnováhy

Nejen jóga nebo pilates, ale i TRX umí posílit a zlepšit vaši rovnováhu. Řada prováděných cviků vyžaduje nutnost se soustředit a stabilizovat své tělo. Výsledný efekt se tak bude hodit i v běžném životě.

Pro dokonalé svaly

Závěrem stojí za to dodat, že ultimátní a zábavné cvičení vede k vybudování dokonalých sexy svalů! Pokud tedy prahnete po štíhlé figuře jako z titulní strany časopisu, která bude samý sval, TRX je skvělou volbou. Posílené postavy dosáhnete i bez použití velkých činek a obřího závaží. 

A co vy, dámy, vyzkoušíte to?

TIP OD GLAMURFIT: Že vám TRX zkrátka a dobře nesedlo? Vyzkoušejte cvičení TABATA, o kterém jsme psali v dřívějším příspěvku - Cvičení pro každého, kdo si chce dát do těla

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.