15 podob planku. Zpevněte své tělo opravdu efektivně

podoby-planku

Zpevnit postavu vám nepomůže jen náš výhodný balíček "ZPEVNIT a REGENEROVAT", ale také cvik jménem plank. Pro aktivní sportovce to není nic neznámého, naopak ho mají poměrně v lásce. Spíše začátečníci se cviku vyhýbají, což je velká škoda. Výsledky cviku totiž na sebe nenechávají dlouho čekat. 

Co je to plank?

Plank neboli prkno - i tak se oblíbenému/neoblíbenému cviku říká. Mluvíme o statickém cvičení s vlastní váhou, kdy se jen mění napětí ve svalech, ovšem jeho délka zůstává neměnná. Plank lze také označit za takzvaný izometrický cvik, kdy dochází ke zpevnění povrchových, vnitřních svalů po celém těle. 

Jeho umem je donutit tělo se zpevnit, ovšem je to také skvělá posila v boji s přebytečnými kilogramy. V ideálním případě by se "prkno" mělo kombinovat s dalšími cviky, aby výsledný efekt byl nejen rychlejší, ale také ještě viditelnější. 

Plank a jeho výhody

Každý cvik má své výhody a v případě planku tomu není jinak. Tím prvním bodem na seznamu benefitů je, že se zapojují prakticky všechny svaly (jak břišní, tak zádové, tak svaly rukou a nohou). Veškeré svaly se zpevňují a po jejich zpevnění může dojít k lepšímu držení těla. Díky zpevnění zádového svalstva se také předchází bolestem zad. 

Pravidelné provádění planku stojí za rychlejším metabolismem (čili i za rychlejším spalováním tuků) a za vyplavením endorfinů (hormonů štěstí). 

VYZKOUŠEJTE TAKÉ: CORE cviky nejen pro ploché bříško

Jak správně cvičit a vyhnout se častým chybám

Plank je možné cvičit na vícero způsobů. To vám ostatně níže ve videu ukáže trenérka Šárka, jejíž cvičení jsme vám dříve představili. Pokud patříte mezi její fanoušky nebo pokud chcete svou postavu dát opětovaně do kupy, na jejím webu cvicenissarkou.cz najdete hromadu videí i vytrvalostních výzev. 

Zpátky však k planku - i když ho lze provádět na několik způsobů, obecně platí, že v základní pozici:

  • Máme ruce na šířku ramen, nohy mírně rozkročené. 
  • Ramena tvoří devadesátistupňový úhel, tělo je v jedné přímce s hlavou. 
  • Pohled vždy směřuje dolů. 
  • Snažíme se o zpevnění celého těla, zejména pak břicha a hýždí. 
Nejčastější chyby při planku

Bohužel stejně jako při jiných cvicích, i při planku se můžete dopustit celé spousty chyb. Patří k nim:

  • vystrčený zadeček
  • nohy příliš blízko u sebe
  • nezpevnění zadeček
  • propadlé lopatky
  • podsazená pánev

Jak může vypadat plank

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.