Cvičení s trenérkou Šárkou: Jak správně cvičit plank

cviceni-s-sarkou-plank

Trenéry je velice často doporučované cvičení s vlastní váhou. K tomu jsme se ostatně v době karanténní uchýlili. Veškeré cviky či pohyby s vlastní váhou mají za úkol využívat především momentální tělesnou sílu. Mluvíme zejména o vyrovnávacích cvicích, které ocení i naše klouby. Pro klouby jsou třeba dřepy bez závaží daleko přijatelnějším cvikem než dřepy s činkou. Navíc cviky s vlastní váhou jsou stejně účinné jako cvičení v posilovně za pomocí nespočetného množství strojů. Nevěříte? Pak vyzkoušejte plank!

Plank nejen pro břišní svalstvo

Pro cvičení s vlastní váhou je typické jedno - cviky nejsou nic těžkého. Právě naopak. Mluvíme o velice praktických a jednoduchých cvicích, jež jsou opravdu velmi efektivní. Zejména, pokud mluvíme o cviku jménem "plank", díky kterému dosáhneme v krátkém časovém horizontu skvělých výsledků. 

Nejvíce dáme zabrat břišnímu svalstvu, které hraje velkou roli v našem každodenním životě. I když si to možná neuvědomujeme, právě díky břišnímu svalstvu optimálně držíme tělo. Dalo by se říct, že je tato část těla jakousi oporou pro záda i páteř. Proto jádro svého těla posilujte, a to ideálně se zmiňovaným plankem, který umí víc než jen vyrýsovat břicho.

Jak správně cvičit plank

Na jaké části těla je plank určen?

To, jak správně plank provádět, nám ukázala trenérka Šárka, jejíž další videa můžete zhlédnout na webové stránce https://cvicenissarkou.cz. Při provádění planku dochází k zapojení prakticky celé hlavní skupiny jádra těla. Aktivně tak zapojujete jak příčný břišní sval, tak i přímý břišní sval a šikmé břišní svaly. Zapojeny jsou i svaly zadku, což vede k silnému a vytvarovanému pozadí. 

Plank nejen pro štíhlou postavu

Proti častým úrazům zad

Jak již bylo zmíněno, plank není cvikem, který by se zaměřoval jenom na břišní svalstvo a obecně na vyrýsování těla. Mluvíme tu o cviku, který napomáhá ke snížení rizika úrazu zad a páteře. Při cviku se buduje svalová hmota, ovšem nezatěžuje se ani páteř, ani boky. Naopak sílí břišní svalstvo, které je nám oporou. 

Pro rychlejší metabolismus

Plank nebo také planking je jednou z možností, jak stimulovat celé tělo. Pokud cvik zařadíte do svého denního harmonogramu, spalíte větší množství kalorií než při jiném cviku na břicho. Cvik je skvělý i pro jedince, kteří mají sedavé zaměstnání. I těm napomáhá ke zrychlení metabolismu, pokud cvik provádí alespoň jednou denně po dobu pěti až deseti minut. 

Proti špatnému držení těla

Máte problem s držením těla? Pomocníkem může být právě plank. Jeho úkolem je bojovat proti špatnému držení těla za všech okolností. Břišní svaly totiž mají vliv jak na stav krku nebo hrudníku, tak na stav ramen a zad. 

Pro celkovou rovnováhu

Zapomenout nesmíme ani na fakt, že plank je skvělý pro celkovou rovnováhu těla. Zpevňuje břišní svaly, jež mají na potřebnou rovnováhu velký vliv. Navíc tím dojde i ke zlepšení výkonu v jiných sportovních aktivitách. A to jsou skvělé výsledky za pět až deset minut každodennío cvičení, nemyslíte?

Jak by mohlo vypadat vašich deset minut cvičení

Jak podpořit spalování kalorií?

I když je plank skvělým způsobem, jak podpořit spalování kalorií, znásobte efektivitu cviku s pomocí spalovačů tuků. Mezi spalovače, které fungují, patří kupříkladu Fat Blocker nebo Carnifit HCA + Chrome, o němž se dočtete také zde

fat blocker 4

V případě dotazů jsme vám kdykoliv k dispozici a můžete nás kontaktovat pomocí předpřipraveného formuláře.

 

Nezapomeňte sledovat naše další články, které pro vás připravujeme.

 

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.