CORE cviky nejen pro ploché bříško. Zacvičte si s trenérkou Šárkou

core-cviky

Přemýšlíte, čím byste ještě oživili domácí cvičení? Už vás nebaví jednotlivé cvičební sestavy, které se během týdne vyměňují jen několikrát a tělo už je zná doslova nazpaměť? Pro štíhlou linii je klíčové, abyste obměňovali fyzické aktivity. Ne nadarmo se říká, že tělo si zvykne prakticky na každý pohyb. V okamžiku, kdy si zvykne, se rázem můžou zpomalit účinky, které sport na postavu má. Proto do cvičebních sestav zakomponujte takzvané CORE cviky určené pro zpevnění těla.  

Jak vypadá CORE trénink? 

Pokud bychom se nejdříve měli pozastavit nad slovíčkem “CORE”, řekli bychom, že se jedná o označení pro svaly trupu v oblasti beder, břicha a kyčlí. Často se této oblasti říká také LPHC komplex a obsahuje bezmála třicet svalů, které jsou zapojovány prakticky při každém pohybu, což vede k lepší stabilizaci trupu a k udržení rovnováhy.  

Co se týče CORE tréninku, hovoříme o tréninku zaměřeném ryze na střed těla. Veškeré cviky v rámci cvičebního setu mají za úkol posílit naše těžiště. Zpravidla mluvíme o statických, nikoliv dynamických cvicích, při kterých se na podložce nijak nepohybujete, ale spíše vytrváváte.  

V každé jednotlivé poloze je nutné vydržet patnáct až šedesát vteřin, což vede k zapojení hluboko uložených stabilizačních svalů. Aby byly cviky efektivní, mnohdy se využívají pomůcky v podobě gymnastických míčů, TRX nebo overballů.  

Pro koho je CORE trénink vhodný? 

Nejste si jistí tím, jestli je tento typ tréninku vhodný také pro vás? Obecně se ví, že je CORE trénink určen všem věkovým kategoriím bez ohledu na to, jakou výkonností se pyšníte. Nelimituje vás ani výška nebo váha, je určen opravdu všem.  

Pokud se rozhodnete to s CORE tréninkem zkusit, nejen, že odstraníte různé svalové disbalance, ale také obnovíte správné držení těla a předejdete bolesti zad. Může dojít i ke zvýšení stability a ke zlepšení vaší pohyblivosti.  

Proti inkontinenci a lepší sexuální požitek 

Odborníci také velmi často říkají, že s CORE cviky si nepřijdete jenom pro ploché bříško, ale také tím předejdete inkontinenci a zlepšíte sexuální požitek. Doporučeny jsou především ženám, které plánují miminko, jelikož nejen, že pomáhají s početím, ale tělo se také po porodu daleko lépe zhojí.  

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: 10 důvodů, proč začít cvičit

CORE cviky, které zakomponujte do svého tréninku 

Výdrž ve vzporu 

Cvik nápadně se podobající klasickému planku. I tak lze definovat výdrž ve vzporu. Cvik lze provádět vleže na pokrčených pažích, ale také můžeme mít ruce na jednom míči nebo pod každou rukou jeden míč. Alternativ je vícero. V žádném případě se však neprohýbejte nebo neohýbejte v zádech.  

Stabilní pozice s pohyblivými končetinami 

CORE tréninky nemusí být nutně jen v jedné poloze, ve které se udržíte jednu minutu. Mohou se při nich hýbat končetiny. Stačí, když zaujmete pozici ve čtyřech a při zpevnění těla budete paži a nohu přibližovat k sobě. Opakujte po dobu třiceti až šedesáti vteřin, nepovolujte břicho, neprohýbejte se v zádech a neklesejte pod linii zad. Setrvejte. 

Cviky s míčem 

Jak již bylo zmíněno, CORE cviky mohou být i za spolupráce různých pomůcek. Například je možné zapojit míč. Začíná se v pozici podobné kliku jen s tím rozdílem, že nohy jsou na míči a nikoli na zemi. Poté jen přitahujete kolena k hrudníku. Cvičíte tím stabilitu a koordinaci, jen je nutné hlídat si rovná záda. 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: Cviky na záda podle trenérky Šárky

Jak může vypadat váš CORE trénink 

 

S trenérkou Šárkou vzhůru za štíhlou postavou! 

Trenérka Šárka se však nespecializuje jenom na CORE cviky, ale s její pomocí dojdete k vysněnému cíli daleko dříve. Sledujte její videa na webové stránce cvicenissarkou.cz nebo se zapojte do jejích výzev a odcházejte z nich zcela proměněné!  

Mimochodem, věděli jste, že když nakoupíte v našem e-shopu, získáte od nás 30% slevu na cvičení Šárkou? Získaný kód stačí uplatnit na https://cvicenissarkou.cz/cviceni-na-doma/. Vztahuje se na vše kromě balíčků všech programů a kód lze uplatnit do jednoho měsíce od data zaplacené objednávky.  

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.