Chci zhubnout, ale sport mě nebaví. Jde to vůbec?

Kopie návrhu Kopie návrhu 15 podob planku

Rozhodli jste se zhubnout, ale sportování není něco, co by vás zrovna bavilo? Možná na to nemáte dostatek času, možná máte naopak pocit, že vám cvičení bere cenné hodiny, možná jen zkrátka a dobře nejste sportovní typ. A možná si kvůli tomu myslíte, že se zhubnout nedá. Vždyť se pořád všude píše, že pohyb je klíčem k štíhlé figuře, neustále si opakujete v hlavě. Ale ve skutečnosti je osmdesát procent úspěchu správné stravování. Tak změňte svůj jídelníček. 

Bílkoviny jako součást každého jídla dne

Cukrovinky, smažená jídla a mastné uzeniny je zapotřebí ze svého jídelníčku vyhnat. Místo, které po jejich odchodu vznikne vyplňte ještě větším množstvím bílkovin. Podle výživových poradců mají být právě bílkoviny nedílnou součástí každého jídla dne nezávisle na tom, jestli mluvíme o snídani, obědu nebo večeři či obyčejné odpolední svačině. 

Tato důležitá látka, která se nachází v lidském těle je základním kamenem svalů, ale také je potřebná pro obnovení současných tkání. Za příjemný bonus musíme označit fakt, že zvýší pocit sytosti a zažene chuť na sladké, což bývá hlavní zabiják štíhlé linie. 

Zařaďte proto do svého jídelníčku vícero masa, luštěnin a také naše proteinové nápoje, které jsou bílkovinami doslova nadupané. 

Zeleninu, prosím!

Na čem rozhodně nešetřit, tak na zelenině. Není to proto, že do těla dodají potřebné vitaminy a minerály, ale také nás právě jednotlivé kousky zeleniny dokážou nasytit na hodně dlouhou dobu. Nebudeme mít tak tendenci ujídat mezi jednotlivými jídly a bohatě nám budou stačit menší porce. 

Mimochodem, věděli jste, že zelenina na sebe umí vázat tuky? Může za to obsažená vláknina. Díky konzumaci okurků a paprik vlákninu přeměníte na nevstřebatelnou verzi a ta se společně s přilepenými tuky z trávicího traktu vyloučí.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: Hubnutí jde ruku v ruce se správným jídelníčkem. Co a kdy jíst?

Voda - ten nejlepší přítel

Jak zhubnout i bez cvičení? Pijte hodně vody. Bez vody je tělo dehydratované a paradoxně zavodněné, díky dostatečnému přísunu tekutin se vyvarujeme nejen zmiňovanému jevu, ale také zavodnění. Lékaři stanovené doporučené množství se rovná litru a půl až třem litrům vody denně. Množství se však odvíjí od hmotnosti člověka, venkovní teploty, také od fyzické aktivity nebo hodnoty draslíku v těle. 

Pamatujte ale na jedno - nejsou tekutiny jako tekutiny. Čistá voda je povolena, převtělené kalorie však nikoliv. Tím máme na mysli nejen alkohol, ale také limonády, sladké šťávy, sirupy nebo džusy. Výjimkou jsou smoothies nebo proteinové nápoje, které mají od zdravého životního stylu zelenou.

Chůze jako přijatelný pohyb

Abyste však neuléhali do postele v domnění, že jste se přece jenom měli po sportovní stránce překonat, zakomponujte do svého harmonogamu alespoň chůzi. Tento druh pohybu je přece jenom přijatelný, nemyslíte? Nemusíte nutně chodit každý den na procházky, stačí si vystoupit o jednu stanici dřív a cestu domů dojít pěšky. Nebo místo výtahu použijte schody - i to se počítá.

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.