10 zásadních chyb při hubnutí. Neubližujte sobě ani svému zdraví

chyby-pri-hubnuti

Hubnutí je disciplína, ve které chce každá žena excelovat. A kvůli dobrým výsledkům je ochotná udělat prakticky cokoliv - dokonce si i ublížit, i když ne úplně úmyslně. Často si to, že si škodí, ihned neuvědomuje. Tělo troskotá pomalu a následky chyb, kterých se při hubnutí dopouštíme, se projeví po pár dnech či týdnech. Jakých zásadních chyb se dopouštíme nejčastěji?

10 zásadních chyb při hubnutí

Po páté hodině večerní nejím

Budeš večeřet? Ne, už je půl šesté, to už nejím. Rozhovor, který je tak typický pro řadu domácností. Nejen ženy si vsugerovaly do hlavy, že poslední jídlo dne by se mělo sníst v 17 hodin. Pokud chodíte spát v osm, pak je váš nastolený zvyk správný. Jestliže uléháte do postele až kolem půlnoci, děláte velkou chybu. Vaše tělo totiž až do odbití půlnoci hladoví, což vede k tomu, že si začne ukládat zásoby na později. 

Odborníci se shodují na tom, že bychom měli jíst dvě hodiny předtím, než jdeme spát. Pokud je vaším zvykem uléhat do postele kolem desáté hodiny večerní, před spuštěním oblíbeného seriálu, který startuje v osm, si nachystejte něco k snědku. Zpravidla volte večeři lehčí, nijak sytou.

Hlavně žádné sacharidy!

Sacharidy jsou nepřítel! Možná si říkáte. Ale není to pravda. Ano, nadměrný příjem sacharidů je na škodu, na druhou stranu bez sacharidů nelze fungovat. Představte si tělo jako stroj. Aby bezproblémově a správně fungoval, potřebuje součástky. Když některá chybí, bohužel nefunguje správně. Pokud chybí sacharidy, můžeme mít mžitky pod očima nebo se nemusíme nejlépe koncentrovat. 

Bílkoviny? Ty nepotřebuju

Podobně je to s bílkovinami, i když bílkoviny jsou o něco důležitější než sacharidy. V porovnání se sacharidy mají být bílkoviny součástí každého jídla dne a je chybou je z jídelníčku vyhazovat. Proteiny jsou základním kamenem nejen svalů a svalové hmoty, ale také jsou součástí mnoha procesů v lidském těle. Pokud trpíme jejich nedostatkem, trpí tím i náš organismus. 

Samozřejmě i v tomto případě platí, že všeho s mírou. Ani s bílkovinami se to nevyplácí přehánět, nadměrnou konzumací látky byste zatížili nejen játra, ale také ledviny. Proto dodržujte doporučené denní množství.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: Protein je důležitou součástí svalové regenerace

Když cvičit, tak jedině nalačno

Opět jedna z velmi častých chyb. Cvičení nalačno není zakázáno, na druhou stranu to není ani pravidlem. Je důležité zjistit, co vám vyhovuje. Po ránu v krvi dřímá jen nízká hladina cukru, ze které nelze načerpat dostatek energie pro cvičení. Ne každému sedí cvičit v této fázi dne a bylo by mylné se domnívat, že pokud nebudeme cvičit po ránu nalačno, během dne už cvičení nemá smysl.

V tomto případě tedy mluvíme o velmi individuální záležitosti, ve které má hlavní slovo vaše tělo. Proto ho poslouchejte. 

Nehýbete se

Bez pohybu nezhubnete, ani když budete držet hladovku. Pohyb je zkrátka pro tělo velice důležitý a při hubnutí něčím, co nesmíte zanedbávat. Nemusíte nutně uběhnout maraton nebo ujet na kole desítky kilometrů. Stačí zajít na procházku nebo podniknout turistický výlet. 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: Výšlapy, které vám budou brát dech

Obézní rodina = obézní já

Stále častěji se můžete setkat s dívkami, které nejsou zrovna nejštíhlejší. Patří spíše k obézním jedincům a na jejich obličeji vidíte, jak moc je to trápí. Při dotazu na to, jestli se svou váhou něco dělají, odpoví, že to nemá smysl, protože všichni členové famílie jsou takoví. A vám možná  jen spadnou ústa a říkáte si, proč tak mladá žena nevidí žádnou naději ve své hubenější já. 

Ano, je pravdou, že se sedmdesáti procent hraje roli genetika. Ale co když spadáte do zbylých třiceti procent? Pokud se vám vaše postava nelíbí, vyzkoušejte, jestli do oněch třiceti procent přece jen nespadáte. Věříme, že se minimálně dostaví zpevnění postavy a i to bude motivující.

Žádná snídaně = žádné kalorie navíc

Snídaně je základ dne. A je velkou chybou se domnívat, že ji můžeme jen tak přeskočit. Bohužel si mnozí říkají, že pokud nebude snídaně, nebudou také žádné kalorie navíc. Ano, váš denní příjem sice bude nižší, na druhou stranu se celý den budete potýkat s nulovou energií. Podle odborníků by snídaně měla obsahovat až dvacet procent z celodenního příjmu živin. Proto si po ránu dopřejte vajíčka, avo toasty nebo ovesné kaše podle vašeho gusta a netrapte tělo tím, že mu první jídlo dne odepřete. 

Pamatujte na to, že když tělo začne hladovět, začne si ukládat zásoby na později, a to zpravidla do nejvíce problematických částí těla, odkud se uložené tuky odbourávají jen velmi stěží.

Jíte rychle

Jíst rychle a v pohybu - opět další chyba, které se nejeden z nás dopouští. Pokud budete jíst příliš rychle, váš mozek často ani nezaregistruje, že k této činnosti došlo a bude vyžadovat jídla víc, což povede k přejedení. Proto si k jídlu pohodlně sedněte, vezměte si oblíbenou knihu nebo denní tisk a soustřeďte se na to, co si vkládáte do úst. Vědomé jedení je klíčem k úspěchu. 

Až příliš mnoho alkoholu

Rozhodli jste se zhubnout? Pak je alkohol tabu. Alkohol rovná se nadměrné množství takzvaných nulových kalorií čili kalorií, které nejsou přínosem. Konzumací alkoholu jen snižujete svůj denní příjem živin. Vezměte si takové pivo - jen jedno pivo dokáže denní příjem kalorií snížit až o třetinu. Buďto si pivo dopřejete a budete hladovět, nebo si ho odpustíte a tělu dodáte kalorie daleko přínosnější. 

Až příliš mnoho stresu

Nás seznam deseti zásadních chyb, kterých se při hubnutí dopouštíme, uzavřeme stresem, který si velmi často pouštíme do našich životů. Stres má však neblahý dopad nejen na hubnutí, ale také na naše zdraví. Je spouštěčem mnoha závažných onemocnění, kosmetických nedokonalostí a vlivem stresu nám kilogramy přibývají jako na běžícím pásu. Proto si každý den dopřejte chvilku pro sebe, během které se stresu zbavíte. V ideálním případě se mu snažte vyhýbat a přistupujte k životu s nadhledem.

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.